Za osvrt na rad Anine glazbaonice zamolili smo Igora Savina, našeg velikog skladatelja filmske i kazališne glazbe, poznatog po radu s djecom i za djecu, skladatelju glazbe za dječje kazališne predstave “Djevojčica sa žigicama”, “Tonkica palonkica frrr”, “Crvenkapica”, “Šegrt Hlapić” i mnogim drugima (više o skladatelju: http://www.hds.hr/clan/savin-igor/ )
Čast nam je objaviti ocjenu iz njegova pera.
Često čujemo „Ja ne znam pjevati jer nemam sluha“. Znanstveno je dokazano da svi ljudi, osim onih s trajnim oštećenjima sluha, imaju i sluha i ritma, samo je to kod nekih više, a kod nekih manje razvijeno. Zapravo, kada treba početi s razvijanjem motorike i kombinatorike u glazbi? O tome se, naime, radi. U Glazbaonici Ane Lovrenčić sam se sreo s inventivnim načinom rada s djecom na području glazbene abecede, likovnog osmišljavanja glazbenih tema, pretvaranja zadanih ritmičkih diktata u slike i simbole na zidnom satu. Pojedine teme zadane u brojčanom sustavu su prebacivane u slovni sustav pa u izvođenje vokalima uživo. Nevjerojatno kako ta mala djeca s lakoćom sve to kombiniraju i pamte! Zapravo, upravo bi ovaj način igre s glazbom u Glazbaonici Ane Lovrenčić, koja je ujedno i predškola za glazbenu školu, trebalo djecu do 7 godina uputiti na vrijednost glazbe u budućem školovanju, životu uopće. U svakom od nas se nalazi crna i bijela polovica. Koju i čime hranimo, ta se više razvija na uštrb one druge. Pražnjenje nakupljene energije se kod djece može manifestirati bjesomučnim šutanjem lopte, svakodnevnim treninzima borilačkih vještina, vježbanjem glazbenog instrumenta, vikanjem u grupama pred haustorom do jutra. Ako se ta energija može iskoristiti za razvijanje pozivne ličnosti, to bi bilo korisno za osobu, a i za društvo u cjelini. Ima sportaša koji u sebi razvijaju najbolje osobine upravo treningom i takmičenjima, a ima glazbenika koji provode nekoliko sati dnevno otkrivajući tajne skladanja i izvodjenja glazbe, bez obzira radi li se o klasičnoj, jazz ili rock glazbi. Uz pedagoga, roditelji su ti koji bi u najranijoj dobi djeteta trebali prepoznati afinitet, oslanjajući se prvenstveno na iskustvo u radu s djetetom, okoliš u kojem dijete raste i djeluje, ne odustajati od odricanja, bez obzira na teške materijalne i druge uvjete. Ovo što pišem bazirano je na vlastitom iskustvu. Počeo sam skladati s 8 godina, a to radim I danas sa 70.